27 februari 2020 om 00:00
iBOOD

Shimano Fietsschoenen | Race en MTB

Shimano Fietsschoenen (Race en MTB)

Trap de Matthieu in jezelf naar boven. In de plaatselijke bossen omhoog of uit het zadel op de Cauberg, vandaag scoor je gear voor beide terreinen.

Specificaties

Merk: Shimano
Type: Fietsschoenen

• Lichtgewichten
  • Shimano-kwaliteit
  • Voor zowel racefiets als MTB

Shimano RC900 S-Phyr (Race)

Het Summum Op Het Gebied Van Wedstrijdschoenen Voor Comfort Op Lange Afstanden En Efficiëntie

• Shimano S-Phyre schoenen vallen klein. Je kunt het beste 1 maat groter aanhouden dan de normale schoenmaat
  • Gecombineerde constructie van zool en bovengedeelte brengt de pasvorm, trapstabiliteit, stijfheid en gewichtsafname op een hoger niveau
  • Nauw aansluitend bij de leestvorm met een smalle onderkant, afgeronde hiel en slank neusdeel
  • Groot verstelbereik voor de pasvorm ten behoeve van diverse voettypen
  • Tweevoudige onafhankelijke Boa IP1 dials voor een snelle en nauwkeurige fijnafstelling
  • Snel drogende 3D-mesh houdt de vochtigheidsgraad onder controle
  • Geïntegreerde waterafvoergaten voor regenachtige omstandigheden
  • Gewicht: 235 gram (maat 43)

Shimano SH-XC90 (MTB)

• Composiet zool met veel grip en versterkt met carbon
  • Gesp en klittenband sluiting
  • Geschikt voor SPD pedalen
  • SPD schoenplaatjes weggezonken in de zool
  • Stijfheidsindex van 11 sterren (max is 12)
  • Schoenleest: Smalle pasvorm
  • Sluiting schoenen: Gespsluiting
  • Materiaal zool: Composiet/carbon zool
  • Geschikt voor mtb-pedalen
  • Geschikt voor racepedalen: Nee
  • Gewicht:  315 gram per schoen

Shimano XC900 S-phyre (MTB)

Het Summum Op Het Gebied Van Wedstrijdschoenen Voor Comfort Op Lange Afstanden En Efficiëntie

• Shimano S-Phyre schoenen vallen klein. Je kunt het beste 1 maat groter aanhouden dan de normale schoenmaat
  • Compromisloze specifieke wedstrijdschoen voor X-country en en cyclo-cross
  • Zool met lage stackhoogte helpt de voet te stabiliseren tijdens de pedaalslag omlaag
  • Een bovendeel uit één stuk rondom, een smal onderdeel, een afgeronde hiel en een smal teengedeelte bieden een pasvorm als een warme jas
  • Tweevoudige onafhankelijke Boa® IP1 dials voor een snelle en nauwkeurige fijnafstelling
  • Asymmetrisch luspatroon voorkomt verdraaien van voet tijdens krachtig trappen
  • De gepatenteerde Michelin® buitenzool verlaagt het gewicht en biedt een verbeterde tractie
  • Gewicht: 315 gram (maat 43)
27 februari 2020 om 00:14
jerre1987 Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product.

27 februari 2020 om 01:15
Zuri Gebruiker

Dit is een ander type schoen… Misschien beter je huiswerk doen alvorens kritiek te leveren?!

27 februari 2020 om 01:16
rrinus Gebruiker

Volgens mij een ander type…. xc501m vs RC900 S-Phyr of SH-XC90 of XC900 S-phyre.

27 februari 2020 om 06:15
Wannesss Gebruiker

Jammer dat de maatkeuze weer stopt bij 46, zeker gezien de kleinere nauwere pasvorm.

27 februari 2020 om 07:40
wimdez Gebruiker

Vraagje van een amateur MTB’er : zijn enkel de SH-XC90 geschikt voor het SPD kliksysteem ? Of kan de XC900 S-phyre ook van de SPD plaatjes voorzien worden ? En zo ja, wat raden jullie dan aan van beide en waarom ?

27 februari 2020 om 08:14
ThomasBogaard Gebruiker

Beide schoenen kunnen SPD plaatjes onder gemonteerd worden (zie afbeelding van de onderkant van de schoen).

Persoonlijk ben ik groot fan van de BOA sluiting dus zou ik voor de XC-900 Sphyre gaan. Maar het blijft persoonlijke voorkeur.

27 februari 2020 om 11:51
JamesHond Gebruiker

Alleen de SH-XC90 zijn geschikt voor SPD-plaatjes. Als je de schoenen wilt gebruiken voor MTB, is dat dus de juiste keus. Vanwege het profiel kun je ook makkelijker lopen op deze schoenen, de SPD-plaatjes vallen binnen het profiel.
De XC900 zijn niet geschikt voor SPD-plaatjes (wel voor SPD-SL). Deze schoenen zijn door hun gladde onderkant ook niet geschikt voor mountainbiken. Er zijn eventueel ombouw mogelijkheden om op deze schoenen ook SPD plaatjes te zetten, maar dat is geen aanrader.
De verschillende plaatjes, SPD en SPD-SL hebben ook elk hun eigen pedaal. Een SPD-pedaal is meer geschikt voor de MTB, omdat ze ook met zand en modder hun werk blijven doen. SPD-SL pedalen geven de schoenzool (die van een raceschoen ook veel stijver is) iets meer steun.
Dus, voor racefiets SPD-SL pedalen en plaatjes, en de XC900 schoen, en voor de MTB de SPD pedalen en plaatjes en de SH-XC90 schoen.

27 februari 2020 om 11:54
JamesHond Gebruiker

Onder de SH-XC90 kunnen echt geen SPD-plaatjes (wel SPD-SL, maar dat zijn hele andere plaatjes). BOA sluiting is fijn, maar die schoen is alleen geschikt voor de racefiets (er zijn ombouwmogelijkheden, maar daar ga je niet vrolijk van worden).

27 februari 2020 om 17:15
wimdez Gebruiker

Bedankt voor jullie uitgebreid antwoord, helaas was zo goed als alles uitverkocht om 10u30. Tenzij men een maat 40 heeft …

27 februari 2020 om 07:46
jeromebo Gebruiker

Echt ibood 9 van de 10 keer kan ik kleding of schoenen bij jullie niet bestellen  omdat een  grotere maat erniet bij  zit.Mega irritant weer

27 februari 2020 om 08:09
fred.89 Gebruiker

Datzelfde heb ik met de condoom aanbiedingen hier. ;-)

Maar om mij daar nu mega aan te irriteren gaat me een beetje te ver.

27 februari 2020 om 09:50
MDM Gebruiker

Ergeren aan / iets irriteert.

Vet irritant als mensen “irriteren aan” gaan contamineren

27 februari 2020 om 07:52
pcvann Gebruiker

Is dit de bredere versie?

27 februari 2020 om 09:18
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi pcvann,

Dit betreft de normale variant, en dus niet de bredere.

27 februari 2020 om 10:09
PascalP1 Gebruiker

Ook in Wide versie verkrijgbaar??????

27 februari 2020 om 10:20

Hoi Pascal,

Zoals hierboven aangegeven betreft dit de normale variant, en dus niet de bredere/wide.

27 februari 2020 om 10:31
zorro4u Gebruiker

Helaas 9 van de 10 keer is het type al uitverkocht, ook deze keer weer (in alle maten NB!!!)

27 februari 2020 om 10:35
Ari.Gold Gebruiker

27 februari 2020 om 13:43
tomnelen Gebruiker

Beste,

Passen op de Shimano RC900 S-Phyr (Race) ook look schoenplaatjes ?

27 februari 2020 om 14:10

Hoi Tom,

Ja, dat past gewoon. Shimano SPD-SL plaatjes sluiten wel beter aan, daar is de zool van deze schoen naar gemodelleerd.

27 februari 2020 om 13:59
profDavidoff Gebruiker

@ibood

“Je kunt het beste 1 maat groter aanhouden dan de normale schoenmaat”

een volle maat? of een maatje groter?

Dus van 40,5 naar 41,5 of van 40,5 naar 41?

27 februari 2020 om 14:05

Hoi profDavidoff,

Ik zou je willen aanraden om de maattabel die je hierrr kunt vinden aan te houden. Zo kun je de juiste maat zo goed mogelijk bepalen.

27 februari 2020 om 14:20
De Zieke Gnoe Gebruiker

Mijn maat is al uitverkocht helaas, wel een zeldzaam goede aanbieding! Zo zie ik ze graag :)

27 februari 2020 om 20:19
Moderator Niek Moderator

Jammer dat je maat al uitverkocht is! Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komen ze nog eens voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.