22 januari 2020 om 00:01
iBOOD

Compex Elektrostimulatoren

Product expert aanwezig

Compex Elektrostimulatoren
MIJN OMA BANKDRUKT NOG MEER!

Het helpt, zo'n personal trainer, maar er zijn meer - minder luidruchtige - opties. Zo heb je elektrostimulatoren van Compex: met behulp van gerichte elektrische impulsen bevordert het kracht, explosiviteit en spiervolume. Niet alleen dat, maar het helpt ook met je herstel en bestrijding van pijn en kramp! 

22 januari 2020 om 10:58
JamesDaniel Gebruiker

@Product Expert : interessante technologie waar ik met veel interesse naar heb gekeken de afgelopen tijd, leuk dat dit nu voorbijkomt. Wat ik alleen lastig vind om vast te stellen is wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de aangeboden artikelen. Ik twijfel tussen de 4 en de 5. Waar ik hem vooral voor wil gebruiken is herstel/massage maar het lijkt mij ook interessant om dit tijdens het daadwerkelijke trainen te gebruiken en dan met name de benen. Ik train minimaal 4 x per week met nu een UB-LB push pull schema. Ik train zo’n 12 jaar nu (leeftijd 35 jaar, 87 kg VP 12-14%, meting huidplooi) en ik merk dat de leeftijd toch wel parten begint te spelen, ondanks dat ik met heel fit voel. Herstel duurt gewoon langer. Vooral herstel benen duurt langer. En mijn onderrug en schouders blijven blessure gevoelig ( 1 x per 6 maanden fysio, preventief en checkup).

Ik lees elders ook dat de in het verleden uitgebrachte elektrostimulators van betere bouw kwaliteit zijn dan de hedendaagse. Hoe objectief dat is weet ik niet maar ik zie graag een reactie hierop. 

En, misschien zie ik het helemaal verkeerd, kan dit gebruikt worden bij bv squat waarbij je bij de laatste rep een soort van stimulatie krijgt om de laatste rep van je set er nog uit te kunnen persen? Er is op zich best wel info te vinden maar ik vind het altijd lastig te bepalen tot hoeverre aangeboden content niet betaalde promotors zijn. Aan dergelijke producten hangt toch altijd een zweem van Tell Sell gehalte. 

Ik heb iets meer overtuiging nodig, het is toch een hoop geld. Indien mogelijk PB?

Beantwoorden

22 januari 2020 om 11:05
JamesDaniel Gebruiker

@moderator : indien mogelijk, kan de expert een PB sturen ivm meerdere vragen? Ik zal nadien, indien het meerwaarde heeft, de info hier ook plaatsen.

Beantwoorden

22 januari 2020 om 12:04
Official Product Expert Compex Expert Official Product Expert

@jamesdaniel Bedankt voor al je interesse. Misschien is het handig als we even persoonlijk contact hebben om al je vragen te beantwoorden. Stuur even een email naar info@compexbenelux.com met je gegevens. Ik kan je eventueel even bellen om het eea door te spreken.

Beantwoorden

22 januari 2020 om 15:10
JamesDaniel Gebruiker

Ik ben net bijzonder goed geholpen. Mijn overwegingen waren een combi van sport (dus trainen MET EMS) en herstel.

Hoewel allen hier wel voor geschikt zijn, is de 5 beter geschikt voor herstel dan de 4. Dit omdat de programma’s daarop afgestemd zijn.
Omdat herstel belangrijker is is de 5 dus het meest geschikt voor mij en besteld. Dat is dus het grootste verschil : de 5 heeft focus voor herstel (daarom ook FIT in type aanduiding) en de 4 meer op sport (SP in type aanduiding). @ibood : misschien handig om even in de titel te zetten.

Veel info gekregen maar hier de meest relevante output die op mij van toepassing zijn :

- Het is een TOEVOEGING voor je training. Bij een volledige EMS training moet je echt naar maatwerk trainingsmethode kijken. Schema erop aanpassen en gewicht. Heel interessant maar niet mijn belangrijkste reden van overwegen. 
- Voor herstel is dit (maar daar was ik al van overtuigd) een heel mooi hulpmiddel. Voor mij lees ik pijnbestrijding in een adem als herstel want spierpijn. Daarvoor is de 5 beter geschikt dan de 4. Beiden uiteraard voor herstel geschikt maar de 5 heeft qua programmering de beste kaarten en is bovendien draadloos
- De Tell Sell zweem doet echt wel tekort aan de functionaliteit. De doorontwikkelde technologie maakt deze EMS qua kwaliteit absoluut een hulpvaardig instrument. Ook niet elke auto is van dezelfde kwaliteit maar uiteindelijk is het toch een auto. De ene is echter beter ontwikkeld dan de andere en dat verschil moet merkbaar zijn. Met name de intelligentie, mate van doseren en dus afstemming op wat je wil en materiaalgebruik maakt het verschil. 

Conclusie : er is persoonlijk onderzoek nodig van toepassing om het gebruik voor jezelf. Wat mij betreft zijn daar voor mij 2 toepassingen : herstel/pijnbestrijding of een extra dimensie geven aan je manier van trainen. V.w.b. de eerste ben ik overtuigd. Ik geloof absoluut dat het een toevoeging kan zijn voor periodieke toepassing in een aangepast schema maar daarvoor vertrouw ik nog teveel op good old school training, goede voeding en herstel. Voor die laatste is hij uitermate geschikt.

En als de aftersales even goed is als de hulpvaardigheid, dan zit dat helemaal goed. 

Ik dacht, ik deel het even met mijn mede ibooders.

Beantwoorden

22 januari 2020 om 15:19

Ik had het niet beter kunnen samenvatten. Bedankt voor je feedback.

Beantwoorden

22 januari 2020 om 14:29
brownie1 Gebruiker

Hoe vaak kan je die elektrode stickers gebruiken? En wat met redelijk behaarde personen?

Groet

Beantwoorden

22 januari 2020 om 15:24

De stickers kan je gemiddeld 20 keer gebruiken. Let op dat je de stickers netjes terug plakt op het folie en terugdoet in het zakje wat je kan dicht-sealen.

Bij een onbehaarde huid en bij keurig gebruik kan het aantal keer gebruik worden verhoogd naar ongeveer 30 keer. Uiteindelijk verliest de sticker zijn kleefkracht en moet het worden vervangen.

Tip voor behaarde personen: verwijder de sticker altijd met de haargroei mee, zodat je zo min mogelijk haar meetrekt. op die manier is het verwijderen van de sticker meer comfortabel en blijft de kleefkracht beter in tact.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:18
BuelensS Gebruiker

Beste

Wat zijn snap elektroden? Moet je niet vervangen?

Groetjes

Beantwoorden

24 januari 2020 om 14:23

Snap electroden zijn de stickers die je op de huid plakt. Na ongeveer 20 maal gebruik (zie hierboven) moeten ze worden vervangen. Deze electroden hebben een connectie pin, waar je de module of kabel aanklikt, wat we een snap noemen.

De electroden zijn nodig om de impuls veilig en comfortabel het lichaam in te kunnen sturen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.