28 september 2020 om 00:00
iBOOD

VirtuFit

Product expert aanwezig

VirtuFit
Nooit meer de deur uit!

Althans niet om te gaan sporten, want dat doe je gewoon gezellig bij jouw thuis. Lekker filmpje kijken en ondertussen wat bewegen, leuker wordt sporten echt niet!

28 september 2020 om 00:15
wallagh Gebruiker

Ik heb de Total fit crosstrainer 1,5 jaar geleden hier op op iBood gekocht.

Mijn ervaringen:

- in elkaar zetten is een leuke klus, maar goed te doen. Niet eigenwijs zijn: de handeling heb je echt nodig.

- de crosstrainer is stabiel, voelt goed aan, werkt prettig.

- de wieltjes om het ding te verrijden zijn nutteloos: de crosstrainer is zwaar (wat goed is), maar daardoor eigenlijk niet goed verplaatsbaar: neerzetten en laten staan.

- de digitale display is okay, maar ademt een beetje 1990 sfeer./stijl. Dat kan echt hipper/moderner. En fix dan direct ook de calorie probleem: de indicatie van verbruikte calorieën is onzin. (Veel en veel te hoog).  Helaas is de software niet te updaten.

- De crosstrainer kent veel programma’s (werking soms niet erg duidelijk), en niveaus. Maar veel van die niveau zijn echt heel licht. Ik mis eigenlijk zwaardere programma’’s: ik ben echt geen Schwartzenegger, maar heb eigenlijk altijd (bijna) de zwaarste standen nodig om goed te trainen.

- Heet hangijzer: degelijkheid. Die valt mij wat tegen. Ik ben. 173, en niet erg zwaar. Geen zware belasting voor het systeem. Toch nu al voor 2e keer stuk. De klantenservice is echt heel goed! Snelle en vriendelijke reacties.. Maar simpelweg jammer dat ik ze nodig heb. Beide keren is het iets kleins (afgebroken schroef, gebroken o-ring), maar zou niet nodig moeten zijn voor een machine uit deze klasse.

- Mijn conclusie: je krijg veel waar voor je geld. Maar er is voor Virtufit echt ook wel ruimte voor verbetering. Hoe fijn deze crosstrainer ook is, Ik zou graag de verbeterende opvolgende hebben.

Beantwoorden

28 september 2020 om 10:57
Official Product Expert VirtuFit Expert Official Product Expert

Beste wallagh,

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Goed te horen dat de crosstrainer stevig en goed aanvoelt. Onderstaand onze reactie op je vragen:

- Het klopt dat de crosstrainer inderdaad vrij zwaar is. Dit is te danken aan het vliegwiel en het frame, wat resulteert in een stevig en stabiele ervaring. Echter zou het wel eenvoudig moeten zijn om de crosstrainer te verplaatsen. Als je achter de console staat zou je de crosstrainer naar je toe moeten kunnen kantelen en kun je hem verrijden op de PU transportwielen.

- De console is één van de betere in zijn segment. Dit console is voorzien van Bluetooth en de laatste technologieën. Calorieën zijn inderdaad op ieder fitnesstoestel indicatief echter zouden deze wel enigszins realistisch moeten zijn. Zou je hiervoor contact kunnen opnemen met onze service afdeling? Dit kan via service@virtufit.nl.

- De lichte weerstand is een onbekend verhaal bij ons. Ook hiervoor kun je het beste even contact opnemen met onze service afdeling zodat wij dit voor je kunnen bekijken.

- Vervelend dat je 2 defecten hebt gehad aan de crosstrainer. Goed te horen dat dit inmiddels opgelost is. De problemen die je hebt ervaren zijn bekende problemen van de oudere producties en zijn voor de nieuwere producties opgelost door gebruik te maken van betere materialen. Onze service afdeling heeft deze materialen ook gebruikt bij de oplossing van de problemen met jouw crosstrainer.

Ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en ga ervan uit dat je samen met onze service afdeling tot een gepaste oplossing komt.

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 06:47
Grevi047 Gebruiker

Hallo. Werkt deze ook met zwift? En hoe regelt deze de weerstand dan?

Mvg

Efwin

Beantwoorden

28 september 2020 om 08:34

Beste Grevi047,

Hartelijk dank voor de vraag!

Over welk toestel gaat de vraag? Gaat het om de VirtuFit Elite Comfort Loopband?

De VirtuFit Elite Comfort Loopband kan onder andere overweg met Zwift, Kinomap en Fitshow. Daarnaast heeft FitShow een koppeling met Apple Healthkit (ook wel Apple Gezondheid genoemd). Hierdoor kun je gemakkelijk trainingen registreren in de Apple Health Kit app. Kinomap koppel je daarnaast gemakkelijk aan je favoriete trainingsapps, zoals Strava en Runkeeper.

De weerstand kunt u gemakkelijk regelen via de elektrische bediening, Bij Kinomap wordt dit automatisch verhoogd of verlaagd.

Mocht u nog aanvullende vragen of opmerkingen hebben laat het gerust weten.

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 13:37
Grevi047 Gebruiker

Gaat om de s2i. Ik wil deze alleen voor zwift gebruiken. Maar met een groeprit of sprint moet kunnen schakelen toch? Of hoe gaat dat.

Beantwoorden

28 september 2020 om 16:44

Beste Grevi047,

Bedankt voor de reactie!

We gaan dit voor u testen. We komen erop terug.

Fijne avond toegewenst!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

29 september 2020 om 10:58

Beste Grevi047,

We hadden gezegd dat we er op terug zouden komen. Mijn collega heeft de S2i getest met Zwift. Het is nog steeds mogelijk om tijdens een groepsrit of sprint de versnelling zelf te verhogen of te verlagen.

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 07:17
TheBoef Gebruiker

Nu al uitverkocht?

Beantwoorden

28 september 2020 om 08:44

Beste TheBoef,

Bedankt voor de reactie!

Je kan uiteraard iBood altijd tippen voor een nieuwe deal! Wie weet komt er dan een nieuwe deal!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 08:55
TheBoef Gebruiker

Ja dat ik dus gedaan 2 weken terug, maar als het om 7 uur s’ochtends al uitverkocht is krijg ik het idee dat jullie een veelste kleine voorraad hebben. Zeker omdat de roeitrainer elke keer snel uitverkocht is.

Beantwoorden

28 september 2020 om 12:25

Beste TheBoef,

Bedankt voor uw reactie!

Dat is balen. De vraag naar fitnessapparatuur is momenteel gigantisch groot. Het raakt nu inderdaad eerder uitverkocht dan wellicht normaal gesproken.

Blijft u iBood tippen en hopelijk heeft u volgende keer meer geluk!

Fijne dag toegewenst!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 15:23
TheBoef Gebruiker

Ja of zorg voor de volgende keer dat er een beetje een normale voorraad is. Dit is al de zoveelste keer dat hij binnen een (paar) uur uitverkocht is.

Beantwoorden

28 september 2020 om 23:22
Moderator Paul Moderator

Er is ditmaal voor gekozen om een aantal gegadigden wel blij te maken, in plaats van niemand deze deal te gunnen. Jammer dat jij er daardoor naast greep.

Beantwoorden

29 september 2020 om 09:10
Thommie Gebruiker

De roeitrainer staat bijna maandelijks te koop hier. En steeds voor dezelfde prijs. En vaak niet uitverkocht. Dus jouw koopmoment komt nog wel…

Beantwoorden

28 september 2020 om 07:25
LosPitufos Gebruiker

De roeitrainer was wel zeer snel uitverkocht. Binnenkort nieuwe kans?

Beantwoorden

28 september 2020 om 08:47

Beste LosPitufos,

Bedankt voor de vraag!

Of er in de toekomst een actie komt op iBood is nu nog niet bekend. U zou iBood hierover wel kunnen tippen.

Fijne dag toegewenst!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 09:29
ajee Gebruiker

Goedemorgen, wat is de staplengte van de

VirtuFit iConsole Total Fit Crosstrainer?
En is deze verstelbaar?

Beantwoorden

28 september 2020 om 10:40

Beste ajee,

Bedankt voor de vraag!

De paslengte van de VirtuFit iConsole Total Fit Ergometer Crosstrainer is 35cm. Deze is niet verstelbaar. De pedalen zijn wel verstelbaar.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 09:44
DennisFleurbaaij Gebruiker

Goedemorgen,

Is de VirtuFit Indoor Cycle S2i Spinbike het 2020 model?

Alvast bedankt!

Beantwoorden

28 september 2020 om 10:46

Beste DennisFleurbaaij,

Bedankt voor de vraag!

Het gaat inderdaad om het 2020 model.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 10:22
chrisjan Gebruiker

Dag expert,

Is de crosstrainer vergelijkbaar met die in een sportschool of is deze meer voor een beetje thuisgebruik?

Ik ga 3x per week uurtje per keer op crosstrainer.

Mvg

Beantwoorden

28 september 2020 om 10:56

Beste chrisjan,

Bedankt voor de vraag!

De gebruiksintensiteit van de VirtuFit iConsole Total Fit Ergometer Crosstrainer is regelmatig. Dit houdt in dat deze geschikt is voor thuisgebruik tussen de 3 en 6 uur per dag.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 11:32
Sunny2 Gebruiker

Kun je met deze VirtuFit Indoor Cycle S2i Spinbike op Zwift?  Het staat niet in de tekst, maar er staat wel een (amper leesbare) afbeelding van op de eerste foto.

Beantwoorden

28 september 2020 om 12:33

Hi Sunny2,

Bedankt voor de vraag!

De VirtuFit Indoor Cycle S2i is voorzien van een Bluetooth ontvanger waarmee je je favoriete apps aan de spinningfiets koppelt. De S2i is geschikt voor onder andere iConsole+, Zwift en Kinomap.

We zullen iBood vragen om dit in de tekst aan te geven! Bedankt voor de melding!

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

28 september 2020 om 21:59
Duncanb97 Gebruiker

Hallo!

Wat is het verschil tussen de hometrainer en de hometrainer iconsole?

Groetjes, Duncan

Beantwoorden

28 september 2020 om 23:44

Beste Duncan97,

Hartelijk dank voor de vraag! De opvouwbare hometrainer iConsole heeft de mogelijkheid via bluetooth connectie te maken met de gratis iConsole app die je op je telefoon of tablet installeert. Met iConsole+ houd je trainingen en prestaties bij. Je kunt je resultaten via Facebook en Twitter ook met anderen delen.

Ook ziet de console er anders uit en de kleurstelling van de hometrainer is verschillend.

Het zijn beide goede opvouwbare hometrainers.

Succes met de keuze!

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

29 september 2020 om 08:57
4rockandroll4 Gebruiker

Ik heb 2 vragen over de Indoor Cycle S1;

- Mocht het product een defect hebben/piepen/kraken etc, komt er dan een monteur langs?

- Mocht het product uiteindelijk toch niet bevallen, kan deze dan geretourneerd worden?

Beantwoorden

29 september 2020 om 10:47

Beste 4rockandroll4,

Hartelijk dank voor de vraag!

Voor een defect kunt u altijd contact met ons opnemen via https://virtufit.nl/service/service-formulier/ . We hebben een eigen service afdeling en zullen aan de hand van uw formulier zo snel mogelijk contact met u opnemen over de verdere afwikkeling.

Mocht u meer willen weten over het retourneren dan kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice van iBood.

Succes met de keuze en een fijne dag toegewenst!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

29 september 2020 om 11:36
GerbenVlas Gebruiker

Als je een heleboel gezeik wilt vermijden zou ik dit niet kopen!

Enkele maanden geleden heb ik hier een roeimachine besteld. De kwaliteit was uitermate slecht, bij de eerste roeisessie was het apparaat stuk (een steun brak los, computer werkte niet naar behoren). Ik heb de aankoop geannuleerd en het apparaat retour gestuurd.

Ik wacht nog steeds op mijn geld. iBood en Virtufit lijken slecht te communiceren (retours en reparaties moet je direct met Virtufit regelen) en als ik had geweten dat ik niet rechtstreek met iBood door moest afhandelen, had ik deze aankoop nooit gedaan.

En dat wordt van tevoren niet gecommuniceerd.

Beantwoorden

29 september 2020 om 12:43

Beste GerbenVlas,

Bedankt voor uw reactie!

Wat vervelend dat het mis is gegaan. Ik heb direct navraag gedaan. Onze serviceafdeling heeft een melding ontvangen van een defect aan uw toestel. Zij hebben u een onderdeel toegestuurd waarna wij geen bericht verder hebben ontvangen. Onze ervaring is dan ook dat het opgelost is en u naar behoren hebben geholpen.

Uit uw reactie begrijp ik dat uw retour bij iBood staat, u heeft de betaling gedaan aan iBood en zij zouden dan ook na de afwikkeling van de retour u terugbetalen.

We hebben kwaliteit van onze toestellen en klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en willen u dan ook helpen met het oplossen van dit probleem. We hebben uw reactie doorgestuurd naar de klantenservice van iBood en gevraagd om dit voor u uit te zoeken.

Fijne dag toegewenst!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

29 september 2020 om 13:33
Moderator iBOOD Webcare Moderator

Beste Gerben,

Onze oprechte excuses dat de afhandeling langer heeft geduurd dan gewenst. We hebben het vandaag alsnog voor je opgelost en dit ook per email laten weten. 

Met vriendelijke groeten, 
iBOOD Webcare Team

Beantwoorden

14 oktober 2020 om 14:15
Jannekeermers Gebruiker

Hallo. Ik heb de iconsule sinds zaterdag in elkaar staan en nu 4 keer gebruikt. Super apparaat maar piept en kraakt. Niet echt stil zo in de vroege ochtend

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.